القصة دي يا جماعة حقيقية وانا شبة شاهدة على كل الي هيحصل لأن البنتين الي عليهم القصة ملهمش غير بعض وبعدها هتعرفوا انهم.......... وانا عرفت كل حاجة
وعايزة رأيكم في :::
*البنات (( دنيا و سما ))
* الولاد(( طه ، احمد هاني ، محمد يوسف ، محمد سالم ، عمرو< فاعل الخير>لان كان قصده خير ، احمد الي اسمه الحقيقي اسلام))
الي في القصة
وسوري هيه هتبقى طويلة شوييييييييييييييييييييييييييييييية عشان قصة ((سنتين))
يلا هبدأ :::::::::
*كان في بنتين ملهمش غير بعض في بلد برة ((مصر)) وكان البنتين دول لسة اول مرة يبقى معاهم موبايلات
*فا في يوم من الايام موبايل ((سما))رن رديت وكانت النمرة غلط ، النمرة دي اتصلت تاني ردت قلها ممكن نتعرف قالت لا بعدين قلها ليه والمهم اقنعها وقالتله اوك قلها امتى قالتلوا كمان شوية هرنلك وكلمني وقفلت
((متعرش ايه الي خلاها تتعرف علية بسبب الوحدة او ايه معرفش اتكلمت من غير ما تشعر))
رنتله فعلا واتعرفت عليه وكان اسمه ((طه))وبس هيه كانت ذكية شوية وحسه ان الي بتعملوا غلط فقالت اسمها ((انجي))
وبعين حكت لصحبتها((دنيا))وكلمته مرة قدامها واتعرف ((طه))على((دنيا))بس برده قالتله اسم غير اسمها قالت ((ندى))
*وبعدها اتعرفت ((دنيا))على ((احمدهاني))صاحب((طه)) وخد ((احمدهاني))رقم ((دنيا)) وكانوا البنين على اتصال مع الولدين
*وفي يوم البنات دول كانوا بره و((طه)) كلم((سما))الي هيه ((انجي))وسألها انتي فين قالتلوا انا مع صحبتي في المكان ((الفلاني))وقلها والله انا و((احمد))جمبكم في((المكان الفلاني)) قلها طيب عاوزين نشوفكم هنجيلكم
*وفعلا راحوا للبنات بس موقفوش معاهم شافوهم من بعيد لبعيد واتصل((طه)) ب((سما))وقلها انتي الي لابسة شنطة وردي ولا التانية قالت لا الشنطة الوردي قلها عدي تاني من قدامي
*وبعدين مشيوا و((طه))كلم ((سما))وقالها انتي قمورة وعنيكي جميلة و((احمدهاني)) كلم ((دنيا))وقلها انتي قمورة بس بيني وبينكم العيال شكلهم فظيع((احمدهاني))تخين وفشلة و ((طه)) قصير وبسكسوكه غبية وشكلوا غلط
*فا بسبب المناظر البنات قرروا يقطعوا العلاقة دي مع الولاد دول لانهم كمان كاونوا نزلين مصر وابتدوا يتخانقوا معاهم ويقلولهم متكلموناش تاني ويألفوا شوية حاجات ((ماما عرفت، اخويا سمعني وانا بتكلم))حاجات من دي فا((طه))قال((سما)) خلاص براحتك بس انا سعدت بيكي
*بس كمان الواد((طه))كان كلامه بلدي اوي وده كان سبب وكان كمان لما((دنيا))بتكلم((طه))كانت بتغلط وتقول انا مع ((سما ))في المدرسة وتلحق نفسا وتقول((انجي))
*بعد ما نزلوا مصر ورجعوا (سما) كان في رقم اتصل بيها كتير لغايط لما ردتت وكان اسمه ((اسلام)) وسألتوه جاب رقمها منين ويستهبل ويقول في ((كيس الشبسي ، في علبة ببسي) وبعدها قال الصراحة من وحدة اسمها ((مي))ومر كام يوم وقالتله ميكلمهاش تاني سمع الكلام واتخرص
*بعدها ((دنيا)) اتصل بيها واحد اسمه (( مصعب)) كان بيتصل كتيير من قبل كدة وطلب يتعرف عليها وهي رفضت فراح قلها انتي اسمك ....... ومن ....... وعندك ...... سنة وهي اتخضت وطبعا عرفت على طول ان المصدر الاكيد((طه و احمدهاني)) وطلبت منه يقولها جاب رقمها منين وزي ما قلت قلها من ((احمد هاني))
*وبعدها((دنيا )) نزلت مصر للمرة التانية وحصل حوار غلط والموبايل مع وحدة صحبتها ورنت صحبتها على رقم ((مصعب )) لانه كان متسجل باسم بنت و كدة ((مصعب )) عرف رقم مصر وبقى يتصل بيها فغيرت الرقم وحصل نفس الموقف الغبي ورجعت من مصر هيا و((سما)) وبدأوا يحاولوا يبعدوا ((مصعب)) وكان الكلام مبيأثرش فيه سواء من(( تهزئ اومن شتيمة ))وبعدها سكت بالعافية
*وظهر بعد فترة ارقام بتتصل كتير (( بدنيا وسما)) وطبعا همه استنتجه ان الارقام من مصدر ((طه و احمد هاني و مصعب)) وبيطلع ظنهم صح
*رقم بدأ يرن على (( دنيا )) وكان اسمه (( محمد يوسف)) كانت بتٍسأل في رسايل انته مين وهو كان بيستهبل وفاكرها ولد و عرفتوا انها بنت وقلتله عندها كام سنة والمهم ردت عليه في مرة ومن بعدها مر وقت وهمه اصحاب
*وكان في واحد صاحب((محمد يوسف)) اسمه ((تامر والحقيقي كريم)) عرفوه على ((سما)) وهيه كانت رافضة و((سما )) كلمت الواد ده عادي هنته على عيد ميلاده من باب الصحوبية مش اكتر بس هوه ترجمها حاجة تانية
*وظهر بعدها واحد اسمه (( احمد والحقيقي اسلام)) اتصل ب((سما)) وكان برده عارف عنها كل حاجة والمهم سألتوه جاب رقمها منين قلها من وحدة اسمها((مي)) ووقعد يأكد انها عارفة ((مي)) دي وعارفه انه هيكلمها وقالتله لأ معرفهاش وقالتله انها عرفت واحد اسمه ((طه )) واستغرب وقلها عرفتيه منين ده فلاح ووحش وغشيبم
**يبقى معناها انه يعرفه وكانوا بيخرجوا في مكان واحدكمان**
*قالت ((سما)) ل((محمد يوسف)) عن ((طه)) واتخض و قلها ((طه طه طاااااااااه طه طه طه))اه اعرفه وقالتله على((احمد الي اسمه الحقيقي اسلام)) قلها اه اعرفه واسمه ((سيف)) مش احمد
**عارفة انكم اتلخبطوا بس تابعوا عشان تعرفوا ايه حكاية ((احمد الي اسمه الحقيقي اسلام وبيقولوا له سيف))**
**وكده كلهم العيال دول يعرفوا بعض ما عدا (( اسلام بتاع علبة الببسي وكيس الشبسي))**
*والمصيبة بقى ان ((سما)) كان ليها واحد قربها اتصل بيها اسمه ((محمد سالم)) وقالها هقولك حاجة وفاجأها انه يعرف القصة كلها من(( طق طق الى سلاموا عيكوا)) وطبعا((سما )) استغربت لأنه كمان قلها انه يعرفهم كلهم وساكنين في شارع واحد وقلها عاوزك تقوليلي مين الي بيكلمك دلوقتي وملكيش دعوة بلي هعملوا بس لو هتتضايقي اني هدخل قولي وقالتله لا مش مضايقة وعرفته ان((احمد الي هوه اسمه اسلام))بيكلمها وبعدها اتصل تاني وسألها مين مضايقك قالت مفيش قلها امال ((اسلام الي هوه احمد)) بيعملك ايه قلتله مفيش بس عمال يهددني وحاجات كده وقلها انا اسمه الحقيقي ((اسلام)) وبيقولوله ((سيف)) وفعلا ((محمد سالم)) تتدخل و((سيف))بطل يكلمها ومعدش في ارقام غريبة بتتصل بيها وموبايلها هدي
وعايزة رأيكم في :::
*البنات (( دنيا و سما ))
* الولاد(( طه ، احمد هاني ، محمد يوسف ، محمد سالم ، عمرو< فاعل الخير>لان كان قصده خير ، احمد الي اسمه الحقيقي اسلام))
الي في القصة
وسوري هيه هتبقى طويلة شوييييييييييييييييييييييييييييييية عشان قصة ((سنتين))
يلا هبدأ :::::::::
*كان في بنتين ملهمش غير بعض في بلد برة ((مصر)) وكان البنتين دول لسة اول مرة يبقى معاهم موبايلات
*فا في يوم من الايام موبايل ((سما))رن رديت وكانت النمرة غلط ، النمرة دي اتصلت تاني ردت قلها ممكن نتعرف قالت لا بعدين قلها ليه والمهم اقنعها وقالتله اوك قلها امتى قالتلوا كمان شوية هرنلك وكلمني وقفلت
((متعرش ايه الي خلاها تتعرف علية بسبب الوحدة او ايه معرفش اتكلمت من غير ما تشعر))
رنتله فعلا واتعرفت عليه وكان اسمه ((طه))وبس هيه كانت ذكية شوية وحسه ان الي بتعملوا غلط فقالت اسمها ((انجي))
وبعين حكت لصحبتها((دنيا))وكلمته مرة قدامها واتعرف ((طه))على((دنيا))بس برده قالتله اسم غير اسمها قالت ((ندى))
*وبعدها اتعرفت ((دنيا))على ((احمدهاني))صاحب((طه)) وخد ((احمدهاني))رقم ((دنيا)) وكانوا البنين على اتصال مع الولدين
*وفي يوم البنات دول كانوا بره و((طه)) كلم((سما))الي هيه ((انجي))وسألها انتي فين قالتلوا انا مع صحبتي في المكان ((الفلاني))وقلها والله انا و((احمد))جمبكم في((المكان الفلاني)) قلها طيب عاوزين نشوفكم هنجيلكم
*وفعلا راحوا للبنات بس موقفوش معاهم شافوهم من بعيد لبعيد واتصل((طه)) ب((سما))وقلها انتي الي لابسة شنطة وردي ولا التانية قالت لا الشنطة الوردي قلها عدي تاني من قدامي
*وبعدين مشيوا و((طه))كلم ((سما))وقالها انتي قمورة وعنيكي جميلة و((احمدهاني)) كلم ((دنيا))وقلها انتي قمورة بس بيني وبينكم العيال شكلهم فظيع((احمدهاني))تخين وفشلة و ((طه)) قصير وبسكسوكه غبية وشكلوا غلط
*فا بسبب المناظر البنات قرروا يقطعوا العلاقة دي مع الولاد دول لانهم كمان كاونوا نزلين مصر وابتدوا يتخانقوا معاهم ويقلولهم متكلموناش تاني ويألفوا شوية حاجات ((ماما عرفت، اخويا سمعني وانا بتكلم))حاجات من دي فا((طه))قال((سما)) خلاص براحتك بس انا سعدت بيكي
*بس كمان الواد((طه))كان كلامه بلدي اوي وده كان سبب وكان كمان لما((دنيا))بتكلم((طه))كانت بتغلط وتقول انا مع ((سما ))في المدرسة وتلحق نفسا وتقول((انجي))
*بعد ما نزلوا مصر ورجعوا (سما) كان في رقم اتصل بيها كتير لغايط لما ردتت وكان اسمه ((اسلام)) وسألتوه جاب رقمها منين ويستهبل ويقول في ((كيس الشبسي ، في علبة ببسي) وبعدها قال الصراحة من وحدة اسمها ((مي))ومر كام يوم وقالتله ميكلمهاش تاني سمع الكلام واتخرص
*بعدها ((دنيا)) اتصل بيها واحد اسمه (( مصعب)) كان بيتصل كتيير من قبل كدة وطلب يتعرف عليها وهي رفضت فراح قلها انتي اسمك ....... ومن ....... وعندك ...... سنة وهي اتخضت وطبعا عرفت على طول ان المصدر الاكيد((طه و احمدهاني)) وطلبت منه يقولها جاب رقمها منين وزي ما قلت قلها من ((احمد هاني))
*وبعدها((دنيا )) نزلت مصر للمرة التانية وحصل حوار غلط والموبايل مع وحدة صحبتها ورنت صحبتها على رقم ((مصعب )) لانه كان متسجل باسم بنت و كدة ((مصعب )) عرف رقم مصر وبقى يتصل بيها فغيرت الرقم وحصل نفس الموقف الغبي ورجعت من مصر هيا و((سما)) وبدأوا يحاولوا يبعدوا ((مصعب)) وكان الكلام مبيأثرش فيه سواء من(( تهزئ اومن شتيمة ))وبعدها سكت بالعافية
*وظهر بعد فترة ارقام بتتصل كتير (( بدنيا وسما)) وطبعا همه استنتجه ان الارقام من مصدر ((طه و احمد هاني و مصعب)) وبيطلع ظنهم صح
*رقم بدأ يرن على (( دنيا )) وكان اسمه (( محمد يوسف)) كانت بتٍسأل في رسايل انته مين وهو كان بيستهبل وفاكرها ولد و عرفتوا انها بنت وقلتله عندها كام سنة والمهم ردت عليه في مرة ومن بعدها مر وقت وهمه اصحاب
*وكان في واحد صاحب((محمد يوسف)) اسمه ((تامر والحقيقي كريم)) عرفوه على ((سما)) وهيه كانت رافضة و((سما )) كلمت الواد ده عادي هنته على عيد ميلاده من باب الصحوبية مش اكتر بس هوه ترجمها حاجة تانية
*وظهر بعدها واحد اسمه (( احمد والحقيقي اسلام)) اتصل ب((سما)) وكان برده عارف عنها كل حاجة والمهم سألتوه جاب رقمها منين قلها من وحدة اسمها((مي)) ووقعد يأكد انها عارفة ((مي)) دي وعارفه انه هيكلمها وقالتله لأ معرفهاش وقالتله انها عرفت واحد اسمه ((طه )) واستغرب وقلها عرفتيه منين ده فلاح ووحش وغشيبم
**يبقى معناها انه يعرفه وكانوا بيخرجوا في مكان واحدكمان**
*قالت ((سما)) ل((محمد يوسف)) عن ((طه)) واتخض و قلها ((طه طه طاااااااااه طه طه طه))اه اعرفه وقالتله على((احمد الي اسمه الحقيقي اسلام)) قلها اه اعرفه واسمه ((سيف)) مش احمد
**عارفة انكم اتلخبطوا بس تابعوا عشان تعرفوا ايه حكاية ((احمد الي اسمه الحقيقي اسلام وبيقولوا له سيف))**
**وكده كلهم العيال دول يعرفوا بعض ما عدا (( اسلام بتاع علبة الببسي وكيس الشبسي))**
*والمصيبة بقى ان ((سما)) كان ليها واحد قربها اتصل بيها اسمه ((محمد سالم)) وقالها هقولك حاجة وفاجأها انه يعرف القصة كلها من(( طق طق الى سلاموا عيكوا)) وطبعا((سما )) استغربت لأنه كمان قلها انه يعرفهم كلهم وساكنين في شارع واحد وقلها عاوزك تقوليلي مين الي بيكلمك دلوقتي وملكيش دعوة بلي هعملوا بس لو هتتضايقي اني هدخل قولي وقالتله لا مش مضايقة وعرفته ان((احمد الي هوه اسمه اسلام))بيكلمها وبعدها اتصل تاني وسألها مين مضايقك قالت مفيش قلها امال ((اسلام الي هوه احمد)) بيعملك ايه قلتله مفيش بس عمال يهددني وحاجات كده وقلها انا اسمه الحقيقي ((اسلام)) وبيقولوله ((سيف)) وفعلا ((محمد سالم)) تتدخل و((سيف))بطل يكلمها ومعدش في ارقام غريبة بتتصل بيها وموبايلها هدي
**سوري بجد عشان القصة طويييييييييييييييييييييييييييييييييييييلة بس النهاية قربت**
**وانا اصلا تعبت هههههههههههههههههههههههههههههههااااااااااههههههههااااااااا بنهج**
*وحصل تطورات و((دنيا)) و((محمد يوسف)) كانوا حبوا بعض وكان واحد اسمه((عمرو)) اتصل ب((سما)) على انه فاعل خير ويقولها خلي بالك من نفسك عشان رقمك انتي وصحبتك متوزع بطريقة فظيعه في شارع كامل ومدرسة كبيرة وبعدين حاولت معاه يقول اسمه مرديش قلتله هقولك انا اسمك ((عمرو فؤاد)) قلها صح عرفتي ازاي قلتله ((سيف ))كان قال عليك انك تعرف ((طه واحمد و محمد سالم ومحمد يوسف))
*وبدأو يكلموا بعض صحوبية مش اكتر وهو الوحيد الي((سما)) حست انه غير كل الولاد الي عرفتهم وانه فعلا طيب وقصده خير مش اكتر وفي مرة كلمها وقالها ان ((محمد سالم)) بيحبك وايه رأيك فيه قالت لا عادي مش اكتر من قريب وكان بيعد يحاول يقرب المسافات لكن معرفش ابدا لأن ((سما)) مش سهل تحب
* كان مرة اما((سما ومحمد سالم ودنيا ومحمد يوسف))خرجوا كان ((محمد سالم))قال ل((سما)) انا معجب بيكي وقالتله انها مبفكرش في الكلام ده وقعد مكتأب كام يوم وهي عرفت من((عمرو)) لانها كانت مكبرة دماغها اوي ومبتردش على مكالماته لغايط لما قلها خلاص احنا اصحاب
*وكان ((عمرو)) و((محمد سالم)) قالوا ل((سما)) خلي ((دنيا)) تبعد عن ((محمديوسف)) و ((سما )) قالت ل((دنيا)) وخاصمتها واتخانقوا لأن ((دنيا)) كانت بتحبوا اوي ومش مصدقة انه بيضحك عليها وكمان((عمرو و محمد سالم و محمد يوسف)) اتخانقوا بس مش اوي زي ((سما و دنيا)) والكلام ده كان ايام امتحانات نصف السنة ومباريات كأس افريقيا يعني كانت ايام حلوة ووحشة من الي حصل وفي الاخر ((دنيا ومحمد يوسف)) اتصالحوا بعد ما((محمد يوسف)) اتخانق مع((سما)) و((دنيا)) صالحتهم
*****المفاحاة الكبـــــــــــــــــــــــرى ::::::
*ان ((دنيا)) و((محمد يوسف)) لما كانوا بيخرجوا لوحدهم من غير((سما)) كان واحد جارهم بيشوفهم وشافهم مرة واتنين وتلاته وراح قال لمراته و مراته قالت ل((دنيا))و((دنيا))قالتلها اه بحبوا وحاولت جارتهم دي وجوزها يبعدوهم عن بعض ومعرفوش ولغايط لما الست كانت بتكلم((محمد يوسف ))في الموبايل وام((دنيا)) دخلت عليها وسمعتها وهي بتتكلم وجارتهم دي حكت لام((دنيا)) على كل حاجة وراحت مامت ((دنيا)) حكت لمامت((سما)) و بابا((دنيا)) قال لبابا(( سما)) والدنيا اتفضحت و((دنيا )) حكت كل حاجة من((طق طق الى سلاموا عليكم))لمامتها ومامت((سما)) لما راحت عندهم
*وكان قبلها مامت((سما)) راحت عند((محمدسالم)) وسألتوه على القصة وعلى انه معجب((بسما)) وقلعا القصة من ((طق طق الى سلاموا عليكم))وبس كان بيغير في شوية كلام
تابعوا وهقول لكم ليه
**والنهايه كالتالي:::ان بابا((دنيا))خد منها الموبايل وقطع الدبدوب الي ((محمد يوسف))جابوا ل((دنيا)) في الvalentine و((دنيا)) رمت كل الهدايا و بابا((سما)) خد منها الموبايل
*وكان الحيوان ((محمد يوسف ))قال لجارة((دنيا)) ان ((دنيا)) هي الي عاوزاه وطلعّ كلام عليها هي و((سما)) انهم خرجوا مع ولاد كتير غيره والكلام ده كدب
*كان كمان((محمد سالم )) قايل لمامته انه بيحب((سما)) وعاوزها تخطبهاله لما يروح الجامعة وطبعا ((سما)) رافضة الموضوع تماًماً جداً جداً جداً
*سوري للمرة الدشليون ان القصة طويلة اوي اوي اوي اوي
بس عوزاكم تردوا على الاسئلة الي في الاول
وسوري مرة دش دشليون ورأيكم مهم جداً
the end
يلا عاوزة ردودكم الحلوة